Menu

Marathoneksperterne blogger......

Intervaller - Hvad er op og ned?

Intervaller bruges alt for ofte i flæng uden at de hæftes på en speciel fysisk effekt de skal forbedre. Begrebet interval kan ikke stå alene det må nødvendigvis forbindes til den effekt som netop DEN type intervaller skal forbedre. Se poster eller arkiv...
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 00:00

Udholdenhedstræning – Hvad er det? Total forvirring …!

Udholdenhed bruges i flæng når der tales træning med løbere og/eller trænere. Det er ikke særligt afklarende, i og med, at udholdenhedsbegrebet ikke kan stå alene, men skal knyttes til et mål med træningen for at give mening. Se poster eller arkiv...
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 00:00

Lydiard langdistance guru fra 70´erne – Hvad er op og ned?.”

Lydiard var ikke kun eksponent for mængdetræning, han mente helt klart at den skulle følges op af meget intensive træningselementer.
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 00:00

En myte – ”70’ernes og 80’ernes mange topresultater på de lange distancer var grundlagt med mange kilometre i langsomt tempo.”

70'erne og 80'erne var karakteriseret af en høj træningsmængde og høj intensitet.
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 00:00

Kategorier :

En myte – Mange ugentlige kilometre træner evnen til at løbe med højere fedtforbrænding!

De mange ugentlige kilometre er IKKE en garanti for en forbedret fedtforbrænding, det er hvordan at træningstiden bruges på de enkelte dage der afgør om der er dage hvor der trænes fedtforbrænding og tro mig, det er ikke de letteste dage …..
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 00:00

Kategorier :

Forfattere

Seneste kommentarer

Arkiv

Marathoneksperten
Solution by BRND ® - All Rights Reserved ©2011-2013