Menu

Marathoneksperterne blogger......

Hjernen, den indre bremseklods

Hjernen over kroppen Vi løber og løber og hvad bliver det til, joh.. lidt bliver jeg da bedre, men det er som om at jeg står stille, mine tider bliver ikke bedre. Komfort løber, måske... Men sandheden er nok nærmere at du ikke har den motivation, den drivkraft der gør at når du skal præstere, vise at du er blevet bedre, så trækker du dig inden du når der ud hvor det bliver ubehageligt.
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 14:00

Puls eller hastighed - Hvad vælger du?

Puls eller hastighed – Hvad vælger du? Verden er hele tiden under forandring, det er løbetræningen også. Pulse i forhold til løbetræningen har i umindelige tider været den bedste indikator for træningsniveau under løbeturen. Det er ikke mere tilfældet nu er det hastighed, tempo der er den bedste indikator. Der er fordele og ulemper for begge indikatorer.
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 14:00

At præstere på dagen, for pokker hvor er det svært !

Det at bygge en træning op til at løberen præsterer det ønskede mål på dagen er en udfordring der gør mig bange, men jeg kan også mærke spændingen og udfordringen, det skal lykkes!! Se poster eller arkiv...
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 12:00

En myte – ”70’ernes og 80’ernes mange topresultater på de lange distancer var grundlagt med mange kilometre i langsomt tempo.”

70'erne og 80'erne var karakteriseret af en høj træningsmængde og høj intensitet.
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 00:00

Kategorier :

En myte – Mange ugentlige kilometre træner evnen til at løbe med højere fedtforbrænding!

De mange ugentlige kilometre er IKKE en garanti for en forbedret fedtforbrænding, det er hvordan at træningstiden bruges på de enkelte dage der afgør om der er dage hvor der trænes fedtforbrænding og tro mig, det er ikke de letteste dage …..
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 00:00

Kategorier :

Forfattere

Seneste kommentarer

Arkiv

Marathoneksperten
Solution by BRND ® - All Rights Reserved ©2011-2013