Menu

Marathoneksperterne blogger......

Skader, skader, for pokker da også ...

Skader, skader, for pokker da også ... Hvordan MANGE, men KORTE LØBETURE med en flydende løbestil og HYPPIGE SKIFT I LØBERYTME
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 15:00

Ondt i halsen, forkølet, hvad nu?

Ondt i hals, en næse der løber hele tiden, hvis jeg ellers kan trække vejret gennem næsen. Det er en situation vi alle gennemlever med jævne mellemrum. Men hvad med træningen har jeg nu er hårdt ramt af ondt i halsen og forkølelse?
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 00:00

Burde du finde dig et genoptræningsprogram…..

Alle træningsprogrammer kan dissekere ned tre parametre "Gentagelse", "Mængde" og "Intensitet". Det gælder på alle niveauer af et træningsprogram, fra den overordnede plan ned til den mindste detalje i et program. Sammensætningen og rækkefølgen i prioriteringen af de tre parametre er afgørende for om det er det optimale program.
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 00:00

Vil du være en bedre løber = Styrke

Styrke for en løber betyder bedre løbeøkonomi og tung styrke betyder mere effektive muskler ved en bedre aktivering af musklernes muskelfibre. Sammensatte styrkeøvelser træner også de svage muskler og det betyder giver mere effektive bevægelsesmønstre der kræver mindre energi og dermed forbedret løbeøkonomi.
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 15:00

Skadet – Giv dig selv mental ro.

Det er vigtigt at få mental ro, få styr på ambitioner og mål når skaden den kommer. Vi må acceptere at vi er skadet og tage konsekvenserne heraf, det er vejen til at komme hurtigt og positivt gennem et skadesforløb.
Skrevet af Karl-Åge Søltoft den 19:00

Forfattere

Seneste kommentarer

Arkiv

Marathoneksperten
Solution by BRND ® - All Rights Reserved ©2011-2013